سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه هایی که برای کمبود گاز هلیوم در راه است

کمک هایی برای کمبود گاز هلیوم در راه است

کمک هایی برای هلیوم در راه است

دانشمندانی که  وابسته به عنصر کمیاب هلیوم هستند می توانند در 5 سال آینده این انتظار را داشته باشند که افزایش چشمگیر منابع هلیومی را داشته باشیم، اما ریسک های ژئوپلیتیکی می تواند این مدت زمان مشخص شده را تحت تاثیر قرار دهد.

در سال های اخیر، Sophia E. Hayes پروفسور شیمی در دانشگاه St. Louis در واشنگتن به دلیل کمبود هلیوم 2 آزمایش مربوط به  تشدید طیف سنج های مغناطیسی هسته ای از 6 آزمایش کلی در این زمینه را تعطیل نمود. هلیوم در این آزمایش ها عنصری اساسی بود و در نهایت از آن در این آزمایش ها به دلیل کمبود هلیوم و خطر اتمام هلیوم استفاده نشد. یکی دیگر از دلایل Sophia E Hayes برای استفاده نکردن از هلیوم قیمت بالای هلیوم بود و اینکه این پروژه دارای بودجه ی از پیش تعیین شده ای بود.

سال 2020 و کاهش دغدغه ی کمبود هلیوم

تجهیزات به دست آوردن هلیوم که قول آن در سال های آینده داده شده است، توانسته دغدغه های دانشمندان و محققانی که کار آنها مرتبط با هلیوم، گازی که به صورت مداوم در حال اتمام است و همچنین افرادی دیگری در صنایع مختلف که وابسته به هلیوم هستند را کمتر سازد.

به گفته Phil Kornbluth، مشاوری که قبلاً عملیات هلیوم Matheson Tri-Gas را انجام می داد، از ژوئن 2017 که چهار کشور عربی 30 درصد کل هلیوم را تحت تاثیر گذاشتند، تجهیزاتی که برای به دست آوردن هلیوم مورد نیاز بود توانست تحت تاثیر این مسئله قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد، تعدادی منابع جدید از آغاز سال 2020 شروع به کار خواهند کرد. این امر به معنای وضعیت سالم تر عرضه حداقل برای نیمه اول سال های 2020 است. این پروژه ها در قطر  سالانه شامل 12 میلیون متر مکعب هلیوم خواهد بود که از ابتدای سال آینده شاهد آن خواهیم بود. او معتقد است که در سال 2021 با افتتاح اولین واحد مرتبط با هلیوم در روسیه هرگونه کمبود طولانی مدت هلیوم پایان خواهد یافت. اما در نهایت باید متذکر شد که با توجه به خطرات ژئوپلیتیکی، عاقلانه نخواهد بود که به قطر، الجزایر و روسیه به عنوان منبع هلیوم اکتفا کرد و معتقد بود که آنها میتواند ما را از خطر کمبود هلیوم نجات دهند.

بادکنک های هلیومی و سبب کاهش هلیوم

باید دانست که فرار هلیوم از سطح زمین سبب می شود فکر استفاده از هلیوم بادکنکی به سر ما نیوفتد. باید بدانیم لازم است این هلیوم ها در جای دیگری به مصرف رسند. باید دانست که بیشتر هلیوم جهان هنوز هم از تولیدکنندگان گاز طبیعی حاصل می شود که برای آنها بنزین تا به امروز توانسته درآمد چشمگیری داشته باشد. اما باید دانست که اختلافات تجاری و دیپلماتیک و موارد دیگری می توان در دسترس بودن هلیوم را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع : راه هایی که برای کمبود گاز هلیوم در راه است